Szanowni Państwo,
owacją na stojąco zakończyło się przedstawienie IL BARBIERE DI SIVIGLIA wieńczące VII Letni Festiwal Polskiej Opery Królewskiej – Rossini. Mistrzowska muzyka króla opery komicznej w finezyjnych inscenizacjach wyreżyserowanych przez Jitkę Stokalską towarzyszyła nam przez dziewięć wakacyjnych wieczorów. Oprócz doskonale przyjmowanych dotychczas tytułów – przebojowego Cyrulika sewilskiego i przezabawnej Włoszki w Algierze – Publiczność oczarowały premierowe spektakle Kopciuszka (LA CENERENTOLA) pod kierownictwem muzycznym Dawida Runtza ze stylową scenografią Marleny Skoneczko. Nie zapomnieliśmy również o naszych najmłodszych melomanach, dla których przygotowaliśmy specjalne wydarzenie – POKazujemy ŚPIEW – Rodzinne warsztaty z Rossinim poprowadzone przez dyrygenta i chórmistrza Jakuba Szafrańskiego.
Ogromnie cieszymy się, że festiwalowe wydarzenia spotkały się z tak dużym zainteresowaniem i uznaniem Publiczności. Wyrazy wdzięczności kierujemy do „Ruchu Muzycznego” – najważniejszego polskiego czasopisma poświęconego muzyce poważnej, będącego partnerem VII Letniego Festiwalu oraz Polskiego Radia Dzieciom, które objęło patronatem medialnym Rodzinne Warsztaty z Rossinim.
Dziękujemy Państwu za wszystkie spotkania z naszymi Artystami, zarówno podczas wydarzeń festiwalowych, jak i podczas całego sezonu 2023/2024. Mamy nadzieję, że czas spędzony z Polską Operą Królewską – z jednej strony wypełniony beztroską radością, z drugiej zaś skłaniający do głębszych refleksji – stanowił źródło wspaniałych przeżyć artystycznych. Sezon hucznie rozpoczęliśmy III Festiwalem Barokowym, podczas którego rozkoszowaliśmy się wybitną muzyką Georga Friedricha Haendla. Za nami szereg premierowych programów koncertowych zrealizowanych w różnorodnej akustyce warszawskich sal koncertowych i kościołów, a także kilkanaście wydarzeń realizowanych poza stolicą w ramach cyklu OPERA W DRODZE. Do repertuaru dołączyły także nowe spektakle: HALKA / STANISŁAW MONIUSZKO (WERSJA WILEŃSKA), która w swojej pierwotnej wersji zachwyca zwartością dramaturgii i siłą wyrazu, GRA O MĘCE I ZMARTWYCHWSTANIU, będąca hołdem złożonym staropolskiej muzyce i rodzimym obyczajom związanym z misterium pasyjnym, oraz wspomniana wyżej LA CENERENTOLA.
Słowa uznania kierujemy do wszystkich Artystów i Pracowników naszej instytucji odpowiedzialnych za organizację i przygotowanie spektakli oraz koncertów. Szczególne podziękowania składamy na ręce Dyrektora Andrzeja Klimczaka, który współtworzył naszą instytucję, a od 2019 roku stał na jej czele, dbając o najwyższy poziom artystyczny i wyznaczając kierunki rozwoju. Wyrazy wdzięczności składamy także dobrodziejom, dzięki którym realizacja planów artystycznych była możliwa: Mecenasom Polskiej Opery Królewskiej – Grupie PZU oraz koncernowi ORLEN, naszym Partnerom oraz Patronom Medialnym.
Już dziś pragniemy Państwa zaprosić na spektakle i koncerty zaplanowane na kolejny sezon, między innymi III FESTIWAL IN TEMPORE REGUM. MUZYKA CZASU KRÓLÓW, którego inauguracja zaplanowana jest na 26 września 2024 r. Bilety na zbliżające się wydarzenia dostępne są w zakładce REPERTUAR oraz na portalu kicket.com.
Do zobaczenia w Polskiej Operze Królewskiej w nowym sezonie artystycznym 2024/2025.