Scenograf, kostiumolog. Jest absolwentką Wydziału Grafiki warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Następnie studiowała w Katedrze Scenografii tejże uczelni pod kierunkiem prof. Andrzeja Sadowskiego.
Od czasu swego debiutu w roku 1992 zrealizowała około 80 scenografii do teatru, opery, telewizji i filmu. Współpracowała między innymi z: Teatrem im. Szaniawskiego w Wałbrzychu, Operą i Operetką oraz Teatrem Polskim w Szczecinie, Teatrem im. Żeromskiego oraz Filharmonią Świętokrzyską w Kielcach, Operą Bałtycką w Gdańsku, Teatrem Wybrzeże w Gdańsku, Teatrem im. Jaracza w Olsztynie, Teatrem Studyjnym i Teatrem Nowym w Łodzi, Teatrem im. Horzycy w Toruniu, Teatrem im. Węgierki w Białymstoku, Teatrem Powszechnym i Teatrem Rampa w Warszawie, Teatrem Starym w Krakowie, oraz Théâtre du Capitole w Tuluzie. Wielokrotnie współpracowała z Teatrem Telewizji, Agencją Filmową Telewizji Polskiej, projektowała kostiumy dla polskiego kina.
W latach 2002-2017 współpracowała z Warszawską Operą Kameralną, gdzie współtworzyła m.in. następujące przedstawienia: Napój miłosny G. Donizettiego – kostiumy, Cesarz Atlantydy V. Ullmanna – kostiumy, Orphée D. Przybylskiego – kostiumy, a także scenografie i kostiumy do oper: Falstaff G. Verdiego, Balet dworski W. A. Mozarta, Azione teatrale W. A. Mozarta, W krainie Czarodziejskiego Fletu W. A. Mozarta, Wesele Figara W. A. Mozarta, Jephté M. P. de Montéclaira, Pigmalion/Dardanus J.-P. Rameau, Cyrulik Sewilski G. Rossiniego, Il Finto Stanislao G. Verdiego, Wolny strzelec C. M. von Webera, Zbrodnia i kara B. Matuszczak, Don Juan albo Ukarany libertyn G. Albertiniego, Giulio Cesare G. F. Haendla, Prometeusz B. Matuszczak, Matrimonio con variazioni J. Kofflera, Cyrulik Sewilski G. Paisiella, Tre donne, tre destini G. F. Haendla, Il filosofo di campagna B. Galuppiego, Młodziankowie w piecu ognistym B. Brittena, The Rake’s Progress (Żywot rozpustnika) I. Strawińskiego, Polieukt Z. Krauzego, La voix humaine F. Poulenca, Ja, Kain E. Pałłasza.
Marlena Skoneczko była również autorką scenografii i projektów lalek do przedstawienia Uprowadzenie z seraju W. A. Mozarta (2014), zrealizowanego w ramach wznowionej Sceny Marionetek Warszawskiej Opery Kameralnej.
W swej karierze współpracowała z takimi reżyserami jak: Romana Agnel, Jitka Stokalska, Tomasz Konina, Michał Kwieciński, Jerzy Lach, Jorge Lavelli, Wojciech Nowak, Ryszard Peryt, Maciej Prus, Piotr Szczerski, Stanisław Tym, Marek Weiss, Margo Zalite oraz Krzysztof Zanussi.
Od roku 2017 współpracuje z Polską Operą Królewską, gdzie jak dotąd współtworzyła takie przedstawienia jak: Dziady – Widma oraz Straszny dwór S. Moniuszki, Wesele Figara, Don Giovanni i Thamos W. A. Mozarta, Aleksander i Apelles K. Kurpińskiego, Mesjasz Totus Tuus G. F. Haendla oraz Quem Queritis w opracowaniu muzycznym J. Urbaniaka.