LULLY – CAMPRA / MUZYKA FRANCUSKA NA DWORZE AUGUSTA II

18 września, piątek
Godzina 19:00
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, Sala Biała, ul. S. Kostki Potockiego 10/16, Warszawa

KUP BILET

WYDARZENIE W RAMACH FESTIWALU IN TEMPORE REGUMMuzyka Czasu Królów

 

Muzyka pełniła istotną rolę na królewskim dworze – służyła bowiem nie tylko rozrywce, ale dodawała także prestiżu i kształtowała wizerunek władcy. August II, panujący jednocześnie w Polsce i Saksonii, zasłynął ze szczególnej dbałości o wysoki poziom oprawy artystycznej królewskich imprez. Poza kapelą królewską na dworze działały zespoły zagraniczne, m.in. francuska trupa operowa Louisa Deschaliers’a, przebywająca w Warszawie w pierwszych latach XVIII wieku.

Bardzo prawdopodobne, że w warszawskim repertuarze tego znakomitego zespołu znalazło się ostatnie i najwybitniejsze dzieło Jeana-Baptiste’a Lully’ego – Armide, opera należąca do gatunku tragédie en musique, oraz opéra-ballet L’Europe galante André Campry. W obydwu dziełach taniec pełni szczególnie istotną rolę. Jak pisze Grzegorz Markiewicz: „O ile tragédie en musique miała widza poruszyć i zadziwić, to zadaniem opéra-ballet, w której muzyka i taniec dominują nad akcją dramatyczną, było sprawić widzowi przyjemność oraz go oczarować”. Można będzie się o tym przekonać, wsłuchując się w instrumentalne fragmenty obydwu wspaniałych dzieł w wykonaniu Zespołu Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej Capella Regia Polona.

Marta Dziewanowska-Pachowska

 

PROGRAM

André Campra – Suite de l’Europa Galante
Ouverture – Prelude – Premier Air, pour les Plaisirs – Prelude, pour la Discorde – Loure, pour les Ris et les Plaisirs – Canaries – Marche en Rondeau – I Air – II Air, Gayment – I & II Rigaudon – I & II Passepied – Prélude, Lentement – I Air, pour les Espagnols – II Air en Rondeau, Gay – Sarabande – Marche pour les Masques – Air pour les Masques – I Chaconne en Rondeau – II Chaconne en Rondeau – La Forlana – Menuet – Passacaille

Jean-Baptiste Lully – Suite de Armide
Ouverture – Entrée – Menuet. Gavotte en Ronda –Entrée – Menuet I & II – Entrée (Marche) – Rondeau – Prelude – Prelude: Lentement – Airs I & II – Entrée – Entr’acte – Air – Entr’acte. Gavotte. Canaries – Passacaille

 

WYKONAWCY

ZESPÓŁ INSTRUMENTÓW DAWNYCH POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ CAPELLA REGIA POLONA
MICHAŁ PIOTROWSKI /KONCERTMISTRZ / I SKRZYPCE
MARTA KORBEL II SKRZYPCE
NATALIA REICHERT, LUDMIŁA PIESTRAK ALTÓWKI
GRZEGORZ ZIMAK
VIOLA DA GAMBA
FILIP ZIELIŃSKI
TEORBA
AGNIESZKA MAZUR
FLET PROSTY/OBÓJ
MACIEJ ŁUKASZUK FLET PROSTY II
LESZEK WACHNIK FAGOT

KRZYSZTOF GARSTKA KLAWESYN, DYRYGENT

 


Miejsca na widowni są nienumerowane.

Zapraszamy do zapoznania się z zasadami uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych organizowanych przez Polską Operę Królewską:

  • Jeśli nie czujesz się dobrze, jesteś chory, miałeś styczność z osobą zainfekowaną – zostań w domu.
  • Zabierz ze sobą maseczkę. Po wejściu do budynku obowiązuje Cię noszenie maseczki zakrywającej usta i nos.
  • Po wejściu do budynku zdezynfekuj dłonie.
  • Koniecznie podpisz Oświadczenie Uczestnika. Jeśli masz taką możliwość, przynieś wydrukowane i podpisane oświadczenie, jeśli nie – wypełnij je w miejscu wskazanym przez obsługę.
  • W dniu koncertu szatnia będzie nieczynna. Prosimy o zabranie okryć wierzchnich na widownię.
  • Zajmij miejsce na widowni wskazane przez obsługę.
  • Prosimy o wcześniejsze przybycie na wydarzenie – osoby spóźnione nie zostaną wpuszczone na widownię.

Dbamy o bezpieczeństwo naszych Widzów!

  • Przy wejściu do budynku dostępne są środki do dezynfekcji rąk.
  • Przestrzeń wspólna oraz sanitarna jest dezynfekowana.
  • Widownia będzie zapełniona w max 50%.
  • Zachowujemy bezpieczną odległość.

W razie pytań jesteśmy do dyspozycji na miejscu wydarzenia lub telefonicznie +48 500 309 424.

 

Regulamin sprzedaży biletów oraz uczestnictwa w wydarzeniach artystycznych organizowanych przez Polską Operę Królewską

Oświadczenie Uczestnika Wydarzenia Artystycznego organizowanego przez Polską Operę Królewską w Warszawie