MOZART DA CAMERA / PASIECZNIK – GIERLACH

6 czerwca, sobota
Godzina 19:00
Teatr Królewski w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie oraz kanał YouTube Polskiej Opery Królewskiej

KUP BILET

BRAK STACJONARNEJ SPRZEDAŻY BILETÓW PRZED WYDARZENIEM

KONCERT Z UDZIAŁEM PUBLICZNOŚCI TRANSMITOWANY NA ŻYWO – STREAMING LIVE NA KANALE YOUTUBE

 

„[…] z wielką przyjemnością patrzyłem, jak wszyscy pląsali wesoło do muzyki z mojego Figara, przerobionej na ładne kontredanse i alemandy. Tutaj o niczym innym się nie mówi, tylko o Figarze. Wszędzie się gra, śpiewa, nuci i gwiżdże tylko Figara. Żadna opera nie wzbudza takiego zainteresowania, jak Figaro, nic tylko Figaro. Dla mnie to naprawdę ogromny zaszczyt!” – donosił Mozart z Pragi 15 stycznia 1787 roku w liście do przyjaciela Gottfrieda von Jacquina w Wiedniu. Skądinąd wiemy, że niedługo potem z nie mniejszym entuzjazmem praska publiczność przyjęła premierę Don Giovanniego.

Opery Mozarta pełne są numerów, które znakomicie brzmią również poza scenicznym kontekstem. Należą do nich z pewnością popisowe arie i duety głównych bohaterów. Wiedeńczyk słynął bowiem z umiejętności kształtowania psychologicznych portretów postaci za pomocą środków muzycznych. I bez znajomości libretta słuchacz dostrzeże różnorodność emocji i uczuć zaklętą w dźwiękach partii Zuzanny, Figara czy Hrabiego Almavivy. Intryguje wielorakość oblicz podstępnego uwodziciela – Don Giovanniego. Także brzmienie miłosnych dialogów dostosowane jest zawsze do charakteru postaci. Bo czy można pozostać obojętnym na lekki i radosny, ale jakże wzruszający „ptasi” duet Papagena i Papageny?

Choć wybrane arie i duety zabrzmią podczas koncertu bez naturalnego operowego entourage’u, słuchacz z pewnością odnajdzie tkwiącą w nich równowagę i uniwersalne piękno, a także cały wachlarz kontekstów i znaczeń. Szczególnie że utwory wykonają wysokiej klasy artyści – Olga Pasiecznik i Robert Gierlach z towarzyszeniem muzyków Orkiestry Polskiej Opery Królewskiej. Kameralne aranżacje, przygotowane przez Adama Mazurka i Rafała Kłoczkę, wpisują się zaś znakomicie w przebogatą tradycję opracowań Mozartowskiej twórczości, sięgającą – jak dowiadujemy się z cytowanego już listu – czasów samego Mistrza.

 

PROGRAM

Wolfgang Amadeus Mozart

Duet Zuzanny i Figara Cinque, dieci, venti z I aktu opery Le nozze di Figaro (Wesele Figara), oprac. A. Mazurek
Aria Zuzanny Deh, vieni! Non tardar z IV aktu opery Le nozze di Figaro (Wesele Figara)
Duet Zuzanny i Hrabiego Almavivy Crudel! Perché finora farmi languir così? z III aktu opery Le nozze di Figaro (Wesele Figara), oprac. R. Kłoczko
Aria Figara Non piu andrai z I aktu opery Le nozze di Figaro (Wesele Figara), oprac. A. Mazurek
Aria Zuzanny Un moto di gioia z II aktu opery Le nozze di Figaro (Wesele Figara)

Divertimento F-dur KV 138
Allegro – Andante – Presto

Duet Don Giovanniego i Zerliny Là ci darem la mano z I aktu opery Don Giovanni, oprac. A. Mazurek
Aria Don Giovanniego Deh, vieni alla finestra z opery Don Giovanni (z mandoliną)
Aria Don Giovanniego Fin ch’han dal vino z I aktu opery Don Giovanni, oprac. A. Mazurek

Divertimento D-dur KV 136
Allegro – Andante – Presto

Aria Nehmt meinen Dank KV 383
Aria Papagena Der Vogelfänger bin ich ja z I aktu opery Die Zauberflöte (Czarodziejski flet), oprac. A. Mazurek
Duet Paminy i Papagena Bei Männern, welche Liebe fühlen z I aktu opery Die Zauberflöte (Czarodziejski flet), oprac. R. Kłoczko
Duet Papageny i Papagena Pa, pa, pa z II aktu opery Die Zauberflöte (Czarodziejski flet), oprac. A. Mazurek

 

WYKONAWCY

OLGA PASIECZNIK SOPRAN

ROBERT GIERLACH BAS-BARYTON

 

MAŁGORZATA ZALEWSKA  I SKRZYPCE
DOROTA KOMOROWSKA  II SKRZYPCE
DARIUSZ SMOLIŃSKI  ALTÓWKA
ROBERT DACKO  WIOLONCZELA
WERONIKA SKOWRONEK-STAROWICZ  FLET
MAREK ROSZKOWSKI  OBÓJ
ADAM MAZUREK  KLARNET
MARCIN OSTAŁOWSKI  FAGOT
MIROSŁAW ZALEWSKI  MANDOLINA

ADAM MAZUREK, RAFAŁ KŁOCZKO OPRACOWANIE MUZYCZNE

 


Zapraszamy do zapoznania się z zasadami uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych organizowanych przez Polską Operę Królewską:

  • Jeśli nie czujesz się dobrze, jesteś chory, miałeś styczność z osobą zainfekowaną – zostań w domu.
  • Zabierz ze sobą maseczkę. Po wejściu do budynku Teatru obowiązuje Cię noszenie maseczki zakrywającej usta i nos.
  • Po wejściu do budynku Teatru zdezynfekuj dłonie.
  • Koniecznie podpisz Oświadczenie Uczestnika. Jeśli masz taką możliwość, przynieś wydrukowane i podpisane oświadczenie, jeśli nie – wypełnij je w Teatrze, w miejscu wskazanym przez obsługę.
  • W dniu koncertu szatnia będzie nieczynna. Prosimy o zabranie okryć wierzchnich na widownię.
  • Zajmij miejsce na widowni wskazane przez obsługę.
  • Prosimy o wcześniejsze przybycie na wydarzenie – osoby spóźnione nie zostaną wpuszczone na widownię.

Dbamy o bezpieczeństwo naszych Widzów!

Przy wejściu do budynku dostępne są środki do dezynfekcji rąk.

Przestrzeń wspólna oraz sanitarna jest dezynfekowana.

Widownia będzie zapełniona w max 50%.

Zachowujemy bezpieczną odległość.

W razie pytań jesteśmy do dyspozycji na miejscu wydarzenia lub telefonicznie +48 500 309 424.

 

Regulamin sprzedaży biletów oraz uczestnictwa w wydarzeniach artystycznych organizowanych przez Polską Operę Królewską

Oświadczenie Uczestnika Wydarzenia Artystycznego organizowanego przez Polską Operę Królewską w Warszawie

 


Szanowni Państwo,

informujemy, że podczas koncertu odbędzie się rejestracja oraz transmisja LIVE wydarzenia w serwisie YouTube. Koncert będzie przebiegał w warunkach dostosowanych do potrzeb realizacji nagrania. Prosimy o wcześniejsze przybycie na wydarzenie.

W razie pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji na miejscu wydarzenia lub telefonicznie 500 309 424.

Zobacz galerię zdjęć z tego wydarzenia