PAWEŁ MICHALCZUK

Bas. Absolwent studiów I stopnia Akademii Muzycznej w Gdańsku na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie prof. Leszka Skrli. Obecnie student ostatniego roku studiów magisterskich w klasie dr. hab. Roberta Gierlacha na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.

Swoją przygodę ze śpiewem rozpoczął w Polskim Narodowym Chórze Młodzieżowym, z którym koncertował w Polsce i za granicą podczas międzynarodowych festiwali, takich jak Wratislavia Cantans, w repertuarze obejmującym Stabat Mater, III Symfonię – Pieśń o nocy K. Szymanowskiego, II Symfonię B-dur „Lobgesang” op. 52 F. Mendelsona czy VIII Symfonię „Tysiąca” G. Mahlera. Brał też udział w koncertach podczas Portuguese Summer Choral Festival w Lizbonie oraz w koncercie Sen Gerontiusa pod kierownictwem Paula McCreesha.

W murach Gdańskiej Akademii Muzycznej śpiewał solowe partie w takich dziełach jak Uwertura Jubileuszowa Nec temere, nec timide H. H. Jabłońskiego, Litanie Ostrobramskie S. Moniuszki i Requiem W.A. Mozarta. Na uwagę zasługują również spektakle opery Tannhäuser R. Wagnera z jego udziałem, wystawiane podczas XX Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej.

Już podczas studiów licencjackich rozpoczął współpracę z Operą Bałtycką, zdobywając doświadczenie sceniczne w spektaklach OtelloNabucco G. Verdiego, a także w Strasznym dworze S. Moniuszki. Współpraca ta zaowocowała partiami solowymi w produkcjach takich jak: Ściąga z opery (jako Mefistofeles z Fausta Ch. Gounod’a), Opera Tu!Tu! (partia Skołuby ze Strasznego dworu S. Moniuszki), Verbum Nobile S. Moniuszki (jako Serwacy) oraz światowa prapremiera Sądu Ostatecznego K. Knittla (rola Cara Piotra I).

Na deskach Filharmonii Świętokrzyskiej występował w partii Kruszyny w realizacji opery Sprzedana Narzeczona B. Smetany.  W lipcu 2018 wystąpił z recitalem pieśni Chopina w Paryżu, podczas Festiwalu Chopin au Jardin.

Od 3 lat jest aktywnym członkiem Chorakademie Lübeck –  międzynarodowego zespołu składającego się z obiecujących solistów, z którym koncertuje w Europie i na świecie, w repertuarze obejmującym m.in.: Mszę c-moll Mozarta (wykonanie na Rheingau Musik Festival 2017), światową premierę opery Tan Duna Buddha Passion (podczas Dresdner Musikfestspiele, New Vision Art Festival w Hong Kongu i tournée po Chinach kontynentalnych), koncerty i nagranie płyty Götterdämmerung R. Wagnera w Hong Kongu oraz wykonanie dzieła Psalmus Hungaricus Z. Kodály’a w Alte Oper Frankfurt.

W kwietniu 2019 zadebiutował na deskach Polskiej Opery Królewskiej partią Damety w Scene Buffe A. Scarlattiego