KAROL SZWECH

W 2019 roku ukończył studia w klasie dyrygentury symfoniczno-operowej prof. Tomasza Bugaja, na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, wieńcząc je dyrygenckim debiutem z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej. W 2017 roku otrzymał wyróżnienie na Drugim Ogólnopolskim Konkursie Dyrygenckim im. Adama Kopycińskiego we Wrocławiu. Podczas swoich studiów pracował m.in. z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Orkiestrą Polskiego Radia oraz Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej. Jako dyrygent odbył dwuletnie praktyki studenckie w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej.

W 2020 roku ukończył studia podyplomowe na kierunku Menedżer Muzyki realizowane na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Jest także absolwentem studiów licencjackich z zakresu muzyki kościelnej (ukończone z wyróżnieniem w 2014 roku), zrealizował też studia magisterskie z gry na organach w klasie prof. Jerzego Dziubińskiego.

Był stypendystą Rektora Uniwersytetu Muzycznego, stypendystą Centrum Myśli Jana Pawła II – stypendium miasta stołecznego oraz stypendystą Prezesa Rady Ministrów. W lutym 2020 roku wziął udział w Drugim Międzynarodowym Kursie Dyrygenckim z Michalisem Economu i Athens Philharmonia Orchestra w Atenach. Ponadto kształcił się pod kierunkiem prof. Sławka A. Wróblewskiego, Massimiliano Caldiego, Stanisława Diaczenko, Yu Fenga oraz Carla Montanary. Doskonalił swoje umiejętności asystując dyrygentom, m.in: Mirosławowi Jackowi Błaszczykowi, Massimiliano Caldiemu czy Michałowi Dworzyńskiemu. Jako organista i dyrygent występował między innymi we Francji, Anglii oraz Grecji.

Od 2019 roku prowadzi klasę dyrygentury na wydziale Muzyki Kościelnej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Kierował pracą licznych chórów i zespołów muzycznych, między innymi: Chórem Kolegium Św. Stanisława Kostki w Warszawie, Chórem Parafii św. Michała Archanioła na Mokotowie, Chórem Parafii św. Krzysztofa w Podkowie Leśnej.

We wrześniu 2020 roku rozpoczął pracę w Polskiej Operze Królewskiej na stanowisku dyrygenta – asystenta.

 

Fot. Robert Żełaniec