JULITA MIROSŁAWSKA

Julita Mirosławska. Fot. Krzysztof Mirosławski

Sopran. W 1999 r. ukończyła z wyróżnieniem Państwowe Liceum Muzyczne w Białymstoku w dwóch specjalnościach: rytmiki i śpiewu solowego. Naukę śpiewu kontynuowała u prof. Haliny Słonickiej w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W czerwcu 2004 r. ukończyła z wyróżnieniem Wydział Wokalny tejże uczelni w klasie prof. Jadwigi Rappé. Brała udział w wielu seminariach wokalnych i kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Olgę Pasiecznik, prof. Teresę Żylis-Garę i Jagnę Sokorską-Kwika. W 2002 roku otrzymała wyróżnienie w XXI Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Belvedere w Wiedniu.

Jeszcze jako studentka w 2003 roku została solistką Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie z powodzeniem zadebiutowała w trzech czołowych rolach m.in. jako Królowa Nocy w operze Czarodziejski flet, Cherubin w Weselu Figara oraz Sylwia w Ascanio in Alba. Czterokrotnie uczestniczyła w tournée do Hiszpanii i Japonii, kreując role w operach Mozarta. Przez trzynaście lat brała aktywny udział w corocznym Festiwalu Mozartowskim.

Ma na swoim koncie dziewiętnaście partii m.in. w operach Händla, Mozarta, Webera, Rossiniego, Rameau. Występowała na scenie Teatru Śląskiego oraz Teatru Polskiego. W 2012 roku, wraz z Jakubem Burzyńskim, zainicjowała warszawski festiwal muzyki dawnej Barok w Radości.

Prowadzi także aktywną działalność koncertową, występując z wieloma orkiestrami w kraju i za granicą (partie solowe m.in. w Requiem W. A. Mozarta oraz Porach roku J. Haydna w Niemczech) . Współpracuje z filharmoniami w całej Polsce, a także z zespołami muzyki dawnej, takimi jak Il Tempo, La Tempesta, Kleine Cammer-Musique, Narol Baroque, Diletto, Sabionetta. Występowała m.in. w Filharmonii Narodowej, Filharmonii Wrocławskiej, Filharmonii Śląskiej oraz w Filharmonii Opolskiej, w Zamku Królewskim w Warszawie, w Studiu Koncertowym Polskiego Radia oraz w Polskiej Ambasadzie w Paryżu.

Nagrała jedenaście albumów CD i DVD, m.in. z muzyką J. S. Bacha, S. S. Szarzyńskiego, A. Ivančica, G. Paisiella, W. Lutosławskiego, wydanych przez Arts, Dux, Musicon i Fundację Pro Musica Camerata.

Od października 2017 jest solistką Polskiej Opery Królewskiej, gdzie wciela się w rolę Dziewczyny w przedstawieniu Dziady-Widma S. Moniuszki oraz Cherubina i Barbariny w Weselu Figara W. A. Mozarta.

 

Fot. Krzysztof Mirosławski