Już w lipcu Festiwal Polskiej Opery Królewskiej

Opublikowano:

Premierą Don Giovanniego Mozarta, w reżyserii Ryszarda Peryta i pod batutą Łukasza Borowicza, Polska Opera Królewska rozpocznie swój Festiwal, który odbędzie się w dniach 5 – 27 lipca tego roku. Czeka nas piętnaście wieczorów muzycznych, łącznie szesnaście wydarzeń artystycznych w najpiękniejszych miejscach Warszawy – Łazienkach Królewskich oraz świątyniach przy Krakowskim Przedmieściu.

W Teatrze Królewskim, który od listopada zeszłego roku jest główną sceną Opery, oprócz premiery Don Giovanniego będzie można zobaczyć cztery premiery sceniczne kończącego się właśnie sezonu. Będą to: Dziady – Widma, Le nozze di Figaro, Alexander i Apelles oraz Nędza uszczęśliwiona.

Dla miłośników kameralistyki Opera przygotowała cykl czterech koncertów Polska liryka w Pałacu na Wyspie. Usłyszymy m.in. utwory i pieśni Chopina, Szymanowskiego, Paderewskiego oraz innych kompozytorów polskiego romantyzmu. Wśród wykonawców znajdą się: Marta Boberska, Aneta Łukaszewicz, Olga Pasiecznik, Anna Radziejewska, Justyna Stępień, Andrzej Klimczak oraz Mateusz Zajdel.

W kościele św. Anny usłyszymy koncert muzyki renesansowej: Jacek Urbaniak z solistami Polskiej Opery Królewskiej oraz zespołem instrumentów dawnych wykonają Hebdomas czyli siedem pieśni o stworzeniu świata XVI-wiecznego polskiego kompozytora Sebastiana Fabiana Klonowica. Natomiast w bazylice św. Krzyża zabrzmi Pieśń oz Bogu ukrytym, oratorium symfoniczno-jazzowe Włodka Pawlika, które powstało z inspiracji pierwszym poematem młodego Karola Wojtyły.

Tegoroczny i jednocześnie pierwszy festiwal Polskiej Opery Królewskiej zakończy premiera Thamos Mozarta, którą zobaczymy w Amfiteatrze w Łazienkach.

Szczegółowy program na naszej stronie w zakładce repertuar. Bilety oraz pakiety festiwalowe do nabycia od 28 maja od godz. 18 przez stronę internetową www.operakrolewska.pl, na portalu bilety24.pl oraz w kasie Polskiej Opery Królewskiej w miejscu wydarzenia na godzinę przed jego rozpoczęciem.

Patronat medialny: TVP Kultura, Polskie Radio 2, Radio dla Ciebie, AMS. Sponsorem kampanii reklamowej jest Grupa Lotos S.A. Współpraca redakcyjna: RMF Classic.