MAŁGORZATA GRZEGORZEWICZ-RODEK    

Małgorzata Grzegorzewicz-Rodek

Sopran. W 2002 roku ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie śpiewu solowego prof. Dariusza Paradowskiego. W latach 2002-2003 kontynuowała studia we Flanders Operastudio w Gandawie. Dwukrotnie była stypendystką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez A. Rolf-Johnsona, R. Aldersona, S. Friede, M. Brennan, K. Szostek-Radkową, G. Kahry’ego, R. Ruskova, M. Lenz, Z. Donat, Ch. Hampe i Ch. Elsnera. W 2012 roku uzyskała stopień doktora sztuki w dyscyplinie wokalistyka. Obecnie jest adiunktem w Instytucie Muzyki UMCS w Lublinie.

W latach 2004-2017 była solistką Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie  kreowała główne role w operach W. A. Mozarta (Vittelia w La clemenza di Tito, Fiordiligi w Cosi fan tutte, Donna Anna w Don Giovannim, Giunia w Lucio Silla, Sifare w Mitridate, re di Ponto, Pierwsza Dama w Die Zauberflöte). Występowała też jako Lizetta w premierze opery Don Juan czyli ukarany libertyn I. Albertiniego (2013) oraz jako Fiorilla we wznowieniu spektaklu Il Turco in Italia G. Rossiniego (2016).  Wraz z Warszawską Operą Kameralną występowała we Francji, Szwajcarii i Japonii.

Natomiast owocem współpracy z zespołem Capella Cracoviensis był udział artystki w głośnej inscenizacji opery Amadigi J. F. Haendla oraz kreacja roli Zosi w premierze wileńskiej wersji Halki S. Moniuszki (2017).

Występowała wielokrotnie na prestiżowych festiwalach m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Wratislavia Cantans (jako Rowan w The Little Sweep Brittena) oraz Baroque Festival of Ambronay. Odbyła tournée po wielu krajach Europy i Azji. Występowała na scenach operowych Antwerpii, Gandawy, Brugge, Turnhout, Dijon, Avignonu, Toulouse, Reims, Besancon, Wersalu, Rennes, Brukseli, Amsterdamu, Bielefeld, Saarbrücken. Brała udział w premierach przygotowanych m.in. dla Vlaamse Opera w Antwerpii i Gandawie (Cupido w Diana de wraak van Cupido Keisera), Théâtre Montansier w Wersalu (Melia w operze Apollo i Hiacynt Mozarta), Opery Polskiej (Pamina w Die Zauberflöte Mozarta), czy Academy of Baroque Music Ambronay (Venus w Cadmus et Hermione Lully’ego).

Posiada w swym repertuarze także liczne pieśni oraz większość partii oratoryjno-kantatowych w dziełach Bacha, Haendla, Pergolesiego, Vivaldiego, Haydna, Mozarta,  Beethovena, Schuberta, Mahlera, Szymanowskiego oraz Lutosławskiego. W 2016 roku dokonała prawykonania wszystkich cykli pieśni Józefa Wieniawskiego w Lublinie.

Śpiewała pod dyrekcją wybitnych dyrygentów, m.in.: R. Alessandriniego, C. Rousseta, P. Rizzo, K. Kesselsa, F. Heyericka, A. Duczmal, J. T. Adamusa, W. Rodka, M. Pijarowskiego, R. Satanowskiego. Współpracowała z orkiestrami, takimi jak: Sinfonia Varsovia, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej, Filharmonii Pomorskiej, Filharmonii Wrocławskiej, Filharmonii Lubelskiej, Filharmonii Dolnośląskiej, Filharmonii Lwowskiej, European Johann Strauss Orchestra, Capella Bydgostiensis, Capella Cracoviensis, Orkiestra Kameralna Polskiego Radia Amadeus.

Nagrywała dla Radia i Telewizji Francuskiej oraz dla kanału telewizyjnego ARTE. W jej dyskografii znajduje się płyta z muzyką W. Friemanna, z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Narodowej w Warszawie. Zarejestrowała też dla Polskiego Radia premierę utworu M. Góreckiego Jasności promieniste z orkiestrą Amadeus pod dyrekcją Agnieszki Duczmal.

Jest laureatką wielu konkursów, m.in. I nagrody na V Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. F. Platówny we Wrocławiu oraz I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. K. Bacewicza w Łodzi.

Jest solistką Polskiej Opery Królewskiej.