Szanowni Państwo,
triumfalne i świetliste arcydzieło Marca Antoine’a Charpentiera zwieńczyło koncert finałowy, a tym samym cały IV FESTIWAL BAROKOWY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ – MUZYKA FRANCUSKA. Tego samego wieczoru – obok wspomnianego Te Deum – zabrzmiał olśniewający wielością muzycznych odcieni motet Michela-Richarda Delalande’a oraz inspirująca suita Marina Marais. Bogactwo harmonii i złożoność stylu muzyki francuskiej festiwalowa publiczność mogła podziwiać także podczas trzech przedstawień przygotowanej specjalnie na to muzyczne święto inscenizacji rzadko wykonywanej opery TITON ET L’AURORE Jeana-Josepha de Mondonville’a, w reżyserii Natalii Babińskiej pod kierownictwem muzycznym Krzysztofa Garstki. Natomiast magię i elegancję twórczości francuskich klawesynistów przybliżył Maciej Skrzeczkowski, prezentując podczas koncertu GALANTERIES FRANÇAISES utwory takich mistrzów, jak Louis Couperin, François Couperin czy Jean-Philippe Rameau.
Dziękujemy wszystkim Artystom za dostarczanie wielu niezapomnianych wrażeń i wzruszeń, a Publiczności za ciepłe przyjęcie naszych repertuarowych propozycji.
Jesteśmy także wdzięczni Instytutowi Francuskiemu w Polsce za objęcie Patronatem Honorowym IV FESTIWALU BAROKOWEGO POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ – MUZYKA FRANCUSKA.