PIOTR KĘDZIORA

Baryton. W 2006 roku ukończył studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

Na scenie operowej zadebiutował w styczniu 2005 roku w roli dyrektora więzienia w studenckiej realizacji Zemsty nietoperza J. Straussa. Natomiast w 2007 roku rozpoczął pracę jako solista Warszawskiej Opery Kameralnej.  Wraz z zespołem tego teatru brał udział w licznych festiwalach. W 2009 roku na XIX Festiwalu im. Adama Didura w Sanockim Domu Kultury wykonał partie Svegliato i Notariusza w operze Cyrulik Sewilski G. Paisiellego pod dyrekcją Tadeusza Karolaka.  W 2011 roku, w ramach Festiwalu Muzyki Współczesnej w Warszawskiej Operze Kameralnej wykonał partię Herolda  w The Burning Fiery Furnace B. Brittena pod dyrekcją Kaia Bumana.  W 2014 roku wystąpił jako Belcore w L’elisir d’amore G. Donizettiego . Zaś w grudniu 2015 kreował rolę Ernesta Ludwiga w prapremierze przedstawienia L. Możdżera pt. Immanuel Kant. W 2016 roku w Warszawskiej Operze Kameralnej wykonał partię Don Magnifico w operze La Cenerentola, jak również Taddeo we Włoszce  w Algierze  G. Rossiniego.  Od 2012 roku współpracuje także z Operą na Zamku w Szczecinie.

Występuje również w repertuarze oratoryjno-kantatowym.  W 2006 roku wykonał kantatę Ein feste Burg BWV 80 J. S. Bacha, pod dyrekcją Alberta Kocha na Międzynarodowym Festiwalu Organowym w Koszalinie . W 2007 roku nawiązał współpracę z Towarzystwem Śpiewaczym na Saskiej Kępie i pod dyrekcją Artura Backiela wykonał m.in. następujące kantaty J. S. Bacha: Wie schön leuchtet… BWV 1, Wachet auf, ruft uns die Stimme BWV 140, Schweigt stille, plaudert nicht BWV 211. W 2015 roku w ramach cyklów koncertów w Muzeum Kolekcji im. Jana Pawła II w Warszawie wykonał kantatę BWV 82 Ich habe genug J.S.Bacha pod kierownictwem muzycznym Marca Vitale. W czerwcu 2015 w ramach Festiwalu Mozartowskiego brał udział w wykonaniach Mszy „Koronacyjnej” KV317 i Vesperae solennes de confessore KV 339 W . A. Mozarta pod dyrekcją Rubena Silvy.

Aktywnie uczestniczy w życiu muzycznym stolicy. Od 2009 roku współpracował z Domem Kultury Śródmieście, gdzie koncertował i pomagał w realizacji projektów artystycznych. Do ważniejszych przedsięwzięć należy zaliczyć wystawienie operetki Księżniczka Czardasza E. Kálmána, gdzie wcielił się w rolę hrabiego Feriego von Kerekesa. Natomiast w 2011 dołączył do Grupy Operowej LAKME, a w 2017 wystąpił na licznych koncertach z cyklu Sounds of Art w Muzeum Narodowym w Warszawie. W tym samym roku, w ramach letnich koncertów w Łazienkach Królewskich, wykonał Liebeslieder-Waltzer op. 52 J. Brahmsa.

Od października 2017 roku jest solistą Polskiej Opery Królewskiej.