JUSTYNA STĘPIEŃ

Justyna Stępień. Fot. W. Olszanka

Sopran. W 1998 roku ukończyła studia w zakresie śpiewu solowego w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W tym samym roku rozpoczęła pracę jako solistka Warszawskiej Opery Kameralnej (1998-2017).

Na scenie operowej po raz pierwszy wystąpiła w wieku 9 lat w Operze i Operetce w Bydgoszczy pod batutą Enrica de Mori, dyrygenta La Scali (duet Mädchen w Weselu Figara W. A. Mozarta). W trakcie studiów wokalnych zadebiutowała na deskach Opery Narodowej w Warszawie partią Stelli w operze Chopin G. Oreficego (1997). Jako śpiewaczka i aktorka występowała na deskach Teatru Narodowego w Warszawie (m.in.: Noc listopadowa, reż. J. Grzegorzewski; Saragossa, reż. T. Bradecki; Umowa, czyli łajdak ukarany reż. J. Lassalle).

Od roku 1992 koncertuje na najważniejszych scenach muzycznych i operowych w Polsce, (m.in. Opera Narodowa w Warszawie, Warszawska Opera Kameralna, Filharmonia Narodowa, Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, Zamek Królewski w Warszawie) oraz na ważnych festiwalach (m.in. Festiwal Mozartowski, Festiwal Claudia Monteverdiego, Festiwal Oper Barokowych, Festiwal Oper Staropolskich, Festiwal Polskich Oper Współczesnych, Festiwal Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim, Międzynarodowy Festiwal Chopin w Barwach Jesieni, Wieczory Wawelskie, Letni Festiwal Pieśni Kompozytorów Polskich, Mazowsze w Koronie, Muzyka Polska w Zabytkach Warszawy, Festiwal Muzyki Sakralnej w Gdyni). Podczas zagranicznych tournée, koncertowała w najznamienitszych teatrach operowych świata, m.in. w Japonii, Korei, Niemczech, Belgii, Hiszpanii, Holandii, Libanie, Francji, Rosji, na Litwie i Węgrzech.

Wykonuje z powodzeniem repertuar od baroku po utwory muzyki współczesnej w towarzystwie zespołów instrumentalnych i orkiestr – zarówno dla wielotysięcznej publiczności (jak np. podczas plenerowych wystawień oper Don GiovanniCzarodziejski flet W. A. Mozarta, czy na międzynarodowym festiwalu w Peterchofie), jak i podczas koncertów kameralnych. W swoim dorobku wokalnym ma większość dzieł operowych i oratoryjnych W. A. Mozarta, utwory oratoryjno-kantatowe J. S. Bacha, G. Haendela, G. B. Pergolesiego, A. Vivaldiego oraz pieśni P. Czajkowskiego, S. Rachmaninowa, F. Liszta, R. Shumanna, F. Schuberta, F. Chopina, S. Moniuszki, K. Szymanowskiego. Ma w repertuarze także dzieła kompozytorów współczesnych: R. Palestra, Z. Rudzińskiego, P. Łukaszewskiego, S. Moryto, J. Ruttera, A. Pärta, L. Możdżera. Współpracowała ze znakomitymi dyrygentami oraz reżyserami.

Jako solistka, wraz z zespołem Warszawskiej Opery Kameralnej pod dyrekcją Władysława Kłosiewicza, współtworzyła albumy płytowe m.in.: L’Euridice J. Periego oraz Cud mniemany czyli krakowiacy i górale J. Stefaniego. Gościnnie wystąpiła też w nagraniach płytowych Teatru Studio Buffo w musicalu Romeo i Julia J. Stokłosy oraz w projekcie Etnofonie Kurpiowskie. Tribute to Szymanowski and Skierkowski pod kierunkiem W. Grozdew-Kołacińskiej (nominacja do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej). Wzięła także udział w nagraniach koncertowych: Miserere J. A. Hassego pod batutą Andrzeja Borzyma oraz Requiem J. Ruttera pod dyrekcją Jana Miłosza Zarzyckiego (album nominowany do nagrody Fryderyk). Za najlepsze nagranie dzieła o tematyce religijnej Missa solemnis in B minor I. R. von Seyfrieda otrzymała nagrodę Orphee d’Or (2016).

Od 2017 roku jest solistką Polskiej Opery Królewskiej.

 

Fot. W. Olszanka

Zapisz się na newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).